Katasztrófa


Pár eset a közelmúltból, amikor tévedésből polgári repülőgép lett lelőve.

*

Lybian Arab Airlines légitársaság (líbiai) 114-es járata
Útvonal: Tripoli – Kairó
Időpont: 1973. február 21.
Lelövés helye: Sínai-félsziget
Áldozatok száma: 108 + 5 túlélő

A gép izraeli területre tévedt, ezt észrevette és megpróbált kimenni az izraeli légtérből, de ezt az izraeli légvédelem szándékos kémakciónak vélte, így lelőtte a gépet.

Izrael elismerte a felelősségét és pénzbeli kártérítést fizetett az elhunytak rokonainak és az életben maradt 5 utasnak. A közvetlen felelősöket nem büntették meg.

*

Itavia légitársaság (olasz) 870-es járata
Útvonal: Bologna – Palermo
Időpont: 1980. június 27.
Lelövés helye: Tirrén-tenger
Áldozatok száma: 81 (a teljes személyzet és az összes utas)

A térségben amerikai-francia-olasz hadgyakorlat zajlott, melynek során az egyik rakétát rossz irányba lőtték ki.

Senki sem ismerte el a felelősséget. 2011-ban az olasz kormány pénzbeli kártérítést fizetett a rokonoknak. A közvetlen felelősöket nem büntették meg, az ellenük indított bírósági eljárás a felmentésükkel végződött.

*

Iran Air (iráni) 655-ös járata
Útvonal: Teherán – Dubai
Időpont: 1988. július 3.
Lelövés helye: Perzsa-öböl
Áldozatok száma: 290 (a teljes személyzet és az összes utas)

A térségben lévő egyik amerikai hadihajó a gépet támadó iráni vadászgépnek vélte.

Az USA 1996-ban az elhunytak rokonainak pénzbeli kártérítést fizetett, de nem kért bocsánatot hivatalosan. A közvetlen felelősöket nem büntették meg.

*

Korean Airlines légitársaság (koreai) 007-es járata
Útvonal: New York – Szöul
Időpont: 1983. szeptember 1.
Lelövés helye: Japán-tenger
Áldozatok száma: 269 (a teljes személyzet és az összes utas)

A repülőgép egy hibásan beállított műszer miatt behatolt a szovjet légtérbe kétszer is. Az első behatolás idején a szovjet légierő még nem lőtt, a második alkalom viszont meggyőzte őket, hogy a behatolás szándékos, így a gépet lelőtték. A koreai gép mellett egy amerikai kémrepülőgép is haladt, ezzel keverte össze a szovjet hadsereg a koreai gépet.
A Szovjetúnió sosem ismerte el felelősségét. Oroszország 1992-ben hivatalosan bocsánatot kért, átadta Koreának az eset titkos anyagait. A közvetlen felelősöket nem büntették meg.

*

S7 légitársaság (orosz) 1812-es járata
Útvonal: Tel Aviv – Novoszibirszk
Időpont: 2001. október 4.
Lelövés helye: Fekete-tenger
Áldozatok száma: 78 (a teljes személyzet és az összes utas)

Ok: az ukrán hadsereg hadgyakorlatot tartott a térségben és az egyik rakétát tévedésből rossz irányba lőtték ki.

Ukrajna 2003-ban az elhunytak rokonainak pénzbeli kártérítést fizetett, de a felelősséget hivatalosan sosem ismerte el. A közvetlen felelősöket nem büntették meg.

 

Advertisements

3 thoughts on “Katasztrófa

  1. Most hogy minden rendben Putyin folytathatja tovább a keresztény civilizáció építését. Mondjuk telepítsen még több BUK rakétát oda, meg küldjön még egy csomó tankot, tüzérséget, katyusát, és egyéb pusztító eszközt, természetesen a keresztény értékek jegyében. Jézus meg odafent szurkol neki: “Hajrá Vologya, ne aggódj emiatt nem küldelek a pokolra, de akkor húzz bele és irts ki még több ukránt baszki, így sohasem lesz kereszténykonzervatív Európa ha nem vetsz be atomot, ne aggódj fel leszel mentve, a csecsen háborúk után is elintéztem neked a különleges kikérőt Lucifertől.”

  2. Ja, hát ha máskor is volt már ilyen eset akkor nincsen semmi gáz. Vologya! Nincs semmi baj, máskor is volt már ilyen! Jaaa, hát ez megszokott, természetes, nehogy már egy ilyenen fenn akadjon bárki, nem ez az első eset, és nem is az utolsó, akkor minden oké.

    • Nem, kurvára nem oké. Csak akkor vagy mindegyik bandát terroristázzuk le azért, mert nem szándékosan, hanem véletlenül lelő egy civil utasszállítót, vagy egyiket se.

Hozzászólások lezárva.